10.21.2013

Flores, e a volta a Bali. Flores i de tornada cap a Bali.

Vam arribar al port de Labuanbajo, a Flores, a les 2 de la matinada. Vam pillar la moto i els trastos i vam sortir a buscar un lloc on dormir, resultat; després de 5 minuts tornàvem al vaixell per esperar que es fes de dia i els hotels obrissin. Així que el primer dia ens vam dedicar a descansar i a gaudir dels petits luxes que durant l’estada a Sumbawa no havíem tingut, sobretot menjar plats no locals, estàvem una mica fins les pilotes de tan arròs i ou!! Els dos dies següents, vam sortir a fer submarinisme al parc nacional de Komodo i vam poder comprovar el perquè es un dels millors llocs de submarinisme del mon. En cada immerssio vam veure taurons, tortugues, molts bancs de peixos, molts tipus de corals, nudibranches, fins i tot uan eagle ray (era la primera vegada)....tot amb una visibilitat boníssima. El tercer i últim dia vam fer visita obligada a la illa de Rinca per tal de veure els dragons de Komodo, cal dir que feia temps que no em sentia tan mandril fent el turista!! Vas a una illa on hi fot una calor de collons, per veure uns dragons que quan fa calor s’amagan a l’ombra i es dificilíssim de veure’ls, es lo primer que et diuen quan arribes, et fan pagar fins hi tot per la càmera, i al final els que veus son els que estan al costat de la cuina del parc, a l’ombra es clar. Però be nosaltres vam tenir una mica de sort i en vam veure uns en el mini trekking que vam fer, fins hi tot en vam veure un esperant a que es moris un búfal, que estava en un basal agonitzant, els dragons aquests mosseguen a la presa que es volen jalar, la mossegada s’infecta i a final el bitxo la palma, i es quan el drago va i se’l jala!

Chegamos no porto de Labuanbajo, em Flores, às 2 da manhã. Pegamos as mochilas e a moto e saímos à procura de um hotel, só para voltar logo em seguida para o barco, para esperar o dia nascer e os hotéis abrirem. Assim, o primeiro dia passamos sem fazer nada, mas aproveitando as comodidades que não encontramos em Sumbawa, como olhar internet (inclusive colocar o post de Sumbawa) e, principalmente, comer comidas não-locais (eu não aguentava mais comer arroz frito, então nossa primeira parada em Labuanbajo foi para comer um café-da-manhã ocidental, com muesli, iogurte e frutas). Nos dois dias seguintes, saímos para fazer mergulho no parque nacional de Komodo e comprovamos porque esse é um dos melhores lugares para mergulhar no mundo. Em cada mergulho vimos tubarões, tartarugas, cardumes de diferentes tipos de peixes, nudibranches (tipo uma lesma do mar) e vários tipos de corais. Vimos também pela primeira vez uma eagle ray, que é uma arraia que nada como se fosse uma águia, voando na água. No terceiro e último dia em Flores, visitamos a ilha de Rinca, onde fizemos uma trilha para ver os dragões de Komodo. Apesar de serem bichos bastante agressivos, capazes de matar pessoas e búfalos, apenas vimos alguns preguiçosamente dormindo na sombra – aparentemente nas horas mais quentes do dia eles passam descansando. Ainda tivemos sorte de achar um búfalo agonizando na lama e um dragão ao lado, esperando ele morrer. Mas de resto, a maior parte dos dragões que vimos estavam ao lado da cozinha do parque, já que se acostumaram a achar restos de comida por lá.

Com que ja estàvem arribant al final del nostre viatge a Indonesia, vam pillar la moto i vam fer dos dies maratonians desfent el camí que havíem fet a l’anada, aquest cop cap a Bali. Vam fer paradeta a Kuta Lombok que va ser un dels llocs que mes ens va agradar del viatge, i vam seguir cap a Bali. Allà vam parar al consulta de Thailandia, per poder fer el meu visat de 60 dies per Thailandia, a la Lara no li calia, li donen 90 dies amb la visa on arrival, a mi nomes 30. I com que els tràmits duren 3 dies vam aprofitar per conèixer una illa que esta al costat de Bali, Nusa Lembongan.

Como estava chegando quase ao fim nosso tempo na Indonésia, pegamos a moto e percorremos todo o caminho de volta até Bali. Fizemos uma parada rápida em Kuta Lombok, que foi um dos lugares que mais gostamos na viagem, e seguimos para Bali. Lá paramos no consulado da Tailândia para o Roger tirar um visto de turismo de 60 dias (com o visa on arrival ele só teria direito a um visto de 30 dias). Para a grande felicidade de todos os brasileiros, a Tailândia é um dos únicos países em que é melhor ter o passaporte do Brasil, que dá direito a 90 dias com o visa on arrival. Como o visto demorava 2 dias para ficar pronto, resolvemos visitar uma ilha no sudeste de Bali chamada Nusa Lembongan.

La idea d’anar a Nusa Lembongan, va venir per que es un lloc molt bo per fer submarinisme, sobretot per veure arraies mantes i mola molas (al mes d’octubre), un peix que pot ser enorme i que es rodo, molt curiós, tan la Lara com jo no l’havíem vist mai. Al vaxell de camí va conèixer una parella de catalans, que son instructors de submarinisme i treballen a Thailand, ella de manresa i ell de Taradell per flipar!! Total que un cop a Nussa, amb ells, vam anar a contractar dues immersions pel següent dia. Les immersions aquí no son tan espectaculars com a komodo, però tot i així a la primera vam veure mantes i a la segona un mola mola! Quina passada de bitxo, vam estar molt de llet, hi ha gent que ha fet moooooltes més immersions que nosaltres només per veure’l i no l’ha vist mai. Nosaltres no només el vam veure a la primera sinó que el vam poder observar 10 minuts!!! Brutal, aquests bitxos viuen a les profunditats, muuuuu pa bajo, i pugen per que els peixets mes pettis els netegin , i es quan es poden veure. El dia següent fent una volt per la illa ens vam trobar una altre parella de catalans, de Taradell, que petit es el mon, a ell el coneixia però feia un munt d’anys que no el veia, era el Toni el fill dels de l’hotel Rosa. Total que al vespre ens vam reunir tots los catalanufus i birrismo en català, quin gust ja era hora de desconnectar una mica!!!

O que mais nos atraiu para Nusa Lembongan é o mergulho, no qual se pode ver arraias mantas. Além disso, outubro é a época para ver mola molas, ou peixe-sol. No barco até lá, conhecemos um casal de catalões que trabalham de instrutores de mergulho em Ko Tao, na Tailândia, e estavam de férias pela Indonésia. Com eles, fomos até uma escola de mergulho assim que chegamos na ilha e fechamos dois mergulhos no dia seguinte. O mergulho não é tão espetacular quanto o de Komodo mas valeu muito a pena! No primeiro mergulho, vimos arraias mantas (que são bastante habituais por lá). E, no segundo, vimos uma mola mola incrível, linda, paradinha em uma cleaning station (as mola molas vivem nas profundidades mas sobem perto da superfície de vez em quando para serem limpadas por outros peixes dos parasitas que ficam na pele – é nessas horas que é possível vê-las). Fantástico! Apesar de aparecerem de vez em quando, são raríssimas e mesmo nossa instrutora de mergulho estava emocionada depois do mergulho. No dia seguinte, demos uma volta pela ilha e encontramos um casal de amigos do Roger de Taradell, o vilarejo onde ele e a família passava as férias. Assim, à noite, todos nos encontramos para beber cerveja, sendo a língua oficial da mesa catalão!

Finalment va arribar el nostre últim dia a Indonesia, vam pillar vaixell cap a Bali, passant pel consulat de Thailand a pillar el meu visat, milles cap a Kuta, fer maletes, tornar la moto i cap a l’aeroport. Tot i que a Indonesia hem fet algunes immersions la majoria de dies han estat molt contemplatius veient com la penya surfejava i veient passar les hores, sentíem a aquella ultima hora que tindríem enyorança d’aquest país. Al final ja dominàvem una miqueta l’idioma, per mantenir una conversa mínima i interactuar una mica amb la gent, la qual ens ha tractat molt be, ja coneixíem els preus de les coses i estàvem ben entrenats en el regateig... En fi viatjar es això mateix i cada lloc te les seves coses bones i dolentes, a nosaltres ens ha encantat, i ben segur que guardarem molt bon record d’aquest país. I sense mes demora avió i capa a Thailand i falta gent!!

Finalmente, chegou nosso último dia na Indonésia. Voltamos de barco para Bali, pegamos o passaporte e visto do Roger no consulado da Tailândia, paramos para tomar banho e arrumar as malas em Kuta, e à noite pegamos um táxi até o aeroporto. Apesar dos dias contemplativos na Indonésia (já que a gente não surfava), sentimos no último dia que íamos ter saudades desse lugar. Afinal, já falamos o suficiente a língua local para trocar uma ideia de 20 minutos; já sabemos os preços das coisas e aprendemos a barganhar; já nos acostumamos aos preços baixíssimos de tudo. Enfim, viagem é assim mesmo, cada lugar tem suas coisas boas e coisas ruins – com certeza, adoramos a Indonésia, e vamos guardar boas lembranças desse lugar! E, sem mais demoras, pegamos nosso voo para a Tailândia!