3.09.2014

Vietnam

Vam arribar a Vietnam amb un tren nocturn, que ens va deixar a la estació de HaNói a les 4 de la matinada. Una matinada freda, humida i amb boira, on enseguida vam ser rebuts per un munt de taxistes que s’oferien a portar-nos al “old quarter” per 200 mil dongs (10$). Nosaltres vam seguir caminant com qui no escolta res, la oferta va passar a 150 mil, to expensive my friend!! i uns metres mes endavant a 100, per finalment arribar a 50 mil (2.5$) preu que finalment vam acceptar, la perspectiva de caminar mes en aquell fred i aquella boira no era gaire temptadora. Va ser la nostra primera lliçó de Vietnam; aquí es necessari regatejar per tot!!

El nostre pla era arribar a Hanói, tramitar el visat de la India, i esperar en quan el tramitessin a Cat Ba, una illa a unes 3 hores de la ciutat. La veritat es que arribant de Xina, Hanói ens va semblar un paradís, vam passar els primers dies flipant amb el caos de la ciutat (motos, mooooltes motos i gent per tot arreu) i disfrutant del menjar de carrer que es boníssim i super barato. Per no parlar de la quantitat de cafeteries que hi ha a la ciutat amb uns cafès amb llet que són una delícia, i es que ni recordem quan va ser la ultima vegada que vam fer un cafè. També vam aprofitar per veure unes quantes cervesetes sense arruïnar-nos, la canya aquí costa 5 mil dongs, o sigui 0,25$ per birra! Doncs be la primera nit a Hanói us podeu fer una idea de com va anar, després de veure 8 birres i pagar 2$ la cosa mes va anar animant i vam acabar a una discoteca a can collons acompanyats de dos personatges molt divertits, un Italià i un Vasc. Al dia següent com ja comença a ser costum la Lara tenia una ressaca de cavall i no ens va quedar més remei que allargar un dia més la estada a la ciutat i començar el dia (a les 15;00h) menjant un bun cha, una sopa deliciosa que aquí l’anomenen recovering noodles, per que normalment la pren la gent que es troba malament.

O trem que trouxe a gente da China ao Vietnã chegou na estação de Hanói às 4 da manhã. Com as mochilas nas costas, saímos do nosso compartimento e encontramos uma madrugada fria, com neblina e garoa. Imediatamente, fomos cercados por um grupo de taxistas ávidos por serem escolhidos para nos levar ao “Old Quarter”, o bairro antigo do centro de Hanói. A oferta: 200 mil dongs, o equivalente a US$10. Saímos andando, reclamando do preço e murmurando que, por esse valor, preferíamos ir caminhando. Depois de andar uns metros, nova oferta, de 150 mil dongs. Mais passos, e o preço já caiu para 100 mil dongs. Quando viramos a esquina, o preço já virou 50 mil dongs, e aí decidimos fechar; a perspectiva de caminhar mais naquele frio e névoa não era nada tentadora. Foi nossa primeira lição de cultura do Vietnã: aqui, é preciso barganhar por tudo.

Nosso plano no Vietnã era chegar em Hanói, aplicar para o visto da Índia, e esperar enquanto o visto era processado em Catba, uma ilha que fica no litoral, a umas 3 horas de Hanói. Fevereiro é baixa temporada de turismo, principalmente por causa das monções, que trazem frio e chuva para essa parte do sudeste da Ásia. Assim, nos primeiros dias passeamos por Hanói, nos deliciando tanto com o preço quanto com a qualidade da comida que se encontra na rua. Aproveitamos para tomar vários cafés deliciosos (não sabíamos mas o Vietnã tem uma longa tradição em cafés, aqui encontramos muitos de altíssima qualidade). E, aproveitamos também para tomar cerveja sem machucar o bolso: o chope aqui custa 5 mil dongs, ou US$0,25 por copo! No primeiro dia em Hanói, animados depois de pagar apenas US$2 por 8 chopes, resolvemos esticar a noite, que acabou em uma discoteca com dois novos amigos, um italiano engraçadíssimo e outro basco. No dia seguinte, não tivemos mais remédio (para a ressaca) do que começar o dia com um bun chá, uma sopa típica deliciosa (nosso prato favorito) e que aqui chamam de recovering noodles, por ser tomado principalmente quando uma pessoa está doente.

Així que recuperat de la ressaca, vam pillar un bus i cap a Cat Ba, una de les zones mes conegudes del Vietnam, Ha Long Bay, una baia que es coneguda per les illes i pel paisatge de muntanyes amb forma de pinacles que surten del mar. A més a més a Cat Ba es on hi ha la millor zona d’escalada de Vietnam, en una vall que es diu Lien Minh (Butterfly Valley). Les condicions no eren les millors per escalar i es que Febrer es temporada baixa a causa dels monzons, i es quan plou, i tot i que això fa que les temperatures siguin més fresquetes (feia fred) lo qual es bo per escalar, hi havia un a boira pixanera que feia que la paret quedes completament humida i mullada, però tot i així vam escalar quasi tots els dies, fanaaaaaaatics!! I es que després de Vietnam, no more climbing, aaaaaaaargghhhhhhhhhh!!! Però tot i que el temps no va ser el millor del viatge vam tenir dos dies de ol, i un el vam aprofitar per fer una volta en vaixell per la famosa baia. Pel mati vam aprofitar per escalar una vieta de 70 metros però que va resultar ser ben wapa, vam haver de fer l’aproximació e una barqueta a rem, i les vistes de la baia des de la via eren brutals. A la tarda vam fer una volta de kayak per la baia i la veritat es que no va decebre gens, dia complert!!

Depois de alguns dias em Hanói, pegamos um ônibus e balsa a Catba. O lugar é famoso pelas baías cheias de ilhas pequenas, e é um dos principais cartões postais do Vietnã. Além disso, e bastante menos conhecido, Catba tem a melhor escalada do Vietnã, num vale chamado Lien Minh (ou Butterfly Valley). As condições não eram ideais para escalar (muita neblina e garoa, que deixavam a parede completamente úmida), mas ainda assim escalamos quase todos os dias. Em um dos únicos dias em que o sol mostrou as caras, fizemos um passeio de barco para visitar a famosa baía. Durante a manhã, escalamos uma via de 70 metros em uma parede ao lado da praia. Para chegar na parede, tivemos que ir remando em um barquinho. O esforço valeu a pena: além de ser uma via divertida, as vistas do alto eram incríveis! À tarde, passeamos de caiaque pela baía, e vimos de perto algumas das pequenas ilhas que se espalham pela água.

Després de una setmana a Cat Ba, vam tornar cap a Hanói on vam aprofitar una altre vegada per fer unes birretes i disfrutar del menjar de carrer. Vam recollir els nostres passaports amb el visat de la India i vam enviar per correu la motxilla d’escalada ja que en els dos mesos de viatge que ens queden ja no escalarem mes. Així doncs amb una motxilla menys a l’esquena (18kg) i de nou enmig de boira, fred i humitat taxi de matinada i cap a l’aeroport, pròxima estació Malaysia!!! Come on to dive!

Depois de uma semana em Catba, voltamos para Hanói, onde mais uma vez aproveitamos para comer as deliciosas comidas típicas na rua (incluindo, claro, um bun chá por dia). Pegamos nosso passaporte, agora já com o visto da Índia. Compramos umas lembrançinhas do Vietnã: cartazes de propaganda política dos militares na época do comunismo no país. Por fim, em preparação para a última parte da nossa viagem, que não inclui escalada, enviamos todo nosso material de escalada por correio para casa. Assim, com uma mochila (de 18 quilos) a menos nas costas, e em meio a mais neblina e garoa, fomos ao aeroporto para embarcar em um voo rumo à Malásia, nosso próximo destino.